WEBINARS

Ledarskapets roll mot en kundcentrerad organisation med Region Värmland
10/2 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Detta webbinarium handlar om ledarskapets roll i att skapa en mer kundcentrerad organisation. Lena Thorin från Region Värmland pratar om hur har tagit fram en strategi för hållbar mobilitet med hjälp av designmetodik och Lena kommer att dela med sig av resan att gå ifrån insikt till användning av strategin inom Region Värmlands arbete.
Vad kännetecknar en grymt bra tjänstedesigner?
18/11 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Detta webbinarium handlar om Åtta ledtrådar att leta efter för att identifiera talang inom tjänstedesign.  Talare är Erik Widmark som har över 15 års erfarenhet av att rekrytera tjänstedesigners för flera olika byråer. Han är även grundare av tjänstedesignbyrån Expedition Mondial.
"Händer det att era kundinsikter fastnar i en rapport på servern?
14/9 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett interaktivt webbinarium med Länsförsäkringar AB och Expedition Mondial, där Länsförsäkringar först delar med sig att både ett lyckat projekt och ett mindre lyckat projekt.
Sprida och skala upp designförmåga i offentlig sektor med Sara Tunheden
25/8 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett webbinarium med Sara Tunheden som berättar om lärdomar och erfarenheter från Innovationsguidens resa från pilotprojekt till etablerad aktör för behovsdriven utveckling
Principer för framgångsrikt designarbete
27/4 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett interaktivt webbinarium med Länsförsäkringar AB och Expedition Mondial, där Länsförsäkringar först delar med sig att både ett lyckat projekt och ett mindre lyckat projekt.
"Händer det att era kundinsikter fastnar i en rapport på servern?
14/9 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinariet handlar om boken "Tjänstedesign  - principer och praktiker" där författarna Katarina Wetter-Edman och Stefan Holmlid  berättar om deras 5 principer för ett framgångsrikt designarbete samt ger exempel på hur principerna kan användas i praktiken. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte.
Designing for resilience with PhD Vanessa Rodriques and Expedition Mondial
11/3 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Vanessa Roqriques from Linköping University tells us about insights from her doctoral thesis "Designing for Resilience: Navigating Change in Service Systems".
Så stärkte Region Västmanland förutsättningarna för en hållbar regional utveckling
23/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett webbinarium om ett designdrivet arbetssätt  för att stötta sociala företagare
About Trigger Material and Prototypes lecture for KTH
23/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinariet handlar om boken "Tjänstedesign  - principer och praktiker" där författarna Katarina Wetter-Edman och Stefan Holmlid  berättar om deras 5 principer för ett framgångsrikt designarbete samt ger exempel på hur principerna kan användas i praktiken. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte.
Tjänstedesign från insikt till handling med Västtrafik och Expedition Mondial 2020
10/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Svenska Spel Högvinster och nitlotter Resan mot kundcentrerad innovation
10/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinarium med Expedition Mondial och Svenska Spel 2020.
Kundresor som verktyg för förändring med Unionen
23/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
8 Ingredienser till en mer kundcentrerad organisation
10/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinarium om tjänstedesign och kundcentrering
Tjänstedesign bortom tjänster med Helsingborg Stad och Expedition Mondial
10/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)