WEBBINARIUM

Att komma igång med kundresor
19/3 2024
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Erik Widmark, en av Sveriges främsta experter inom tjänstedesign och medgrundare av Expedition Mondial, delar med sig av sina kunskaper om hur kundresor kan fungera som ett kraftfullt verktyg för din verksamhet. Med praktiska exempel och tips visar Erik hur du kan ta dina första steg mot en mer kundcentrerad organisation.

Moderator/värd: Erik Widmark, Expedition Mondial
Konsten att designa "bort" en myndighet
1/2 2024
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Gunilla Dyrhage berättar om arbetet att utforma den nya Utbetalningsmyndighetens serviceerbjudande med hjälp av tjänstedesignmetodik. Gunilla har mångårig erfarenhet av kundcentrering och digital transformation från bland annat Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och mobiloperatören Tre.

Moderator/värd: Erik Widmark, Expedition Mondial
Tjänstedesign - Nyckeln till att lyckas med AI
16/3 2023
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Marcus Weiland, AI-expert på Savantic, delar med sig av lärdomar från över 100 projekt genomförda under 20 års tid. Marcus upptäckte tjänstedesign 2015 och har anpassat metodiken för att maximera chansen att lyckas med just AI.

Moderator/värd: Erik Widmark, Expedition Mondial

How can service design support better innovation?
16/11 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinarium med forskaren Ana Kuštrak Korper som berättar om sin avhandling "How can service design support better innovation".

Moderator/värd: Erik Widmark, Expedition Mondial
Att leda och förverkliga en CX-transformation
8/9 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Paneldiskussion med: Johanna Sahlman, Chief Experience Officer, Telia Company; Linda Öhling, F.d. Head of Customer Experience, Trygg Hansa; Martin Bystedt, Director of Product and Design, Securitas.

Modererat av: Erik Widmark, Service Designer, Expedition Mondial
Prototypa samhällstjänster
11/5 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Detta webbinarium handlar om hur man kan använda prototyper för att designa samhällstjänster. Sara Tunheden och Erik Widmark från Expedition Mondial visar många olika exempel på prototyper och visar att man kan prototypa väldigt tidigt i utvecklingsprocessen.
Mjuka insikter och hård data för en bättre kundupplevelse
24/3 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Detta webbinarium handlar om hur kvalitativa och kvantitativa metoder kan bli en ögonöppnare i innovationsarbete. Talarna berättar om ett konkret case som handlar om en digital tjänst för särlevande föräldrar och hur de där använt sig av både kvalitativa och kvantitativa studier.
Ledarskapets roll mot en kundcentrerad organisation med Region Värmland
10/2 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Detta webbinarium handlar om ledarskapets roll i att skapa en mer kundcentrerad organisation. Lena Thorin från Region Värmland pratar om hur har tagit fram en strategi för hållbar mobilitet med hjälp av designmetodik och Lena kommer att dela med sig av resan att gå ifrån insikt till användning av strategin inom Region Värmlands arbete.
Vad kännetecknar en grymt bra tjänstedesigner?
18/11 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Detta webbinarium handlar om Åtta ledtrådar att leta efter för att identifiera talang inom tjänstedesign.  Talare är Erik Widmark som har över 15 års erfarenhet av att rekrytera tjänstedesigners för flera olika byråer. Han är även grundare av tjänstedesignbyrån Expedition Mondial.
"Händer det att era kundinsikter fastnar i en rapport på servern?
14/9 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett interaktivt webbinarium med Länsförsäkringar AB och Expedition Mondial, där Länsförsäkringar först delar med sig att både ett lyckat projekt och ett mindre lyckat projekt.
Sprida och skala upp designförmåga i offentlig sektor med Sara Tunheden
25/8 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett webbinarium med Sara Tunheden som berättar om lärdomar och erfarenheter från Innovationsguidens resa från pilotprojekt till etablerad aktör för behovsdriven utveckling
Att utveckla samhället med experiment
14/6 2022
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Vi har bjudit in Erica Eneqvist från RISE, som nyligen disputerat på KTH med en avhandling kring hur experimenterande utmanar kommuner utifrån såväl deras organisatoriska kapacitet, som utifrån dess roll som demokratisk aktör. Under detta webbinarium kommer Erica presentera delar av sin avhandling och ge tips kring vad som är viktigt att tänka på för offentliga aktörer i testandets tidevarv.
Principer för framgångsrikt tjänstedesignarbete- insikter från första svenska boken om tjänstedesign
27/4 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinariet handlar om boken "Tjänstedesign  - principer och praktiker" där författarna Katarina Wetter-Edman och Stefan Holmlid  berättar om deras 5 principer för ett framgångsrikt designarbete samt ger exempel på hur principerna kan användas i praktiken. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte.
Designing for resilience with PhD Vanessa Rodriques and Expedition Mondial
11/3 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Vanessa Roqriques from Linköping University tells us about insights from her doctoral thesis "Designing for Resilience: Navigating Change in Service Systems".
Så stärkte Region Västmanland förutsättningarna för en hållbar regional utveckling
23/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Ett webbinarium om ett designdrivet arbetssätt  för att stötta sociala företagare
About Trigger Material and Prototypes -
a digital lecture at KTH
23/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Från en digital föreläsning på KTH om tjänstedesign, triggermaterial och att prototypa.
Tjänstedesign från insikt till handling med Västtrafik och Expedition Mondial 2020
7/5 2020
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Svenska Spel Högvinster och nitlotter Resan mot kundcentrerad innovation
21/10 2020
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinarium med Expedition Mondial och Svenska Spel 2020.
Kundresor som verktyg för förändring med Unionen
14/5 2020
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
8 Ingredienser till en mer kundcentrerad organisation
1/10 2020
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)
Webbinarium om tjänstedesign och kundcentrering
Tjänstedesign bortom tjänster med Helsingborg Stad och Expedition Mondial
10/2 2021
(ÖPPNAS PÅ YOUTUBE)